onsdag 25 maj 2011

Powerwalk

Det blev 3,80 km idag. Lite kortare än igår men i alla fall så kom jag ut vilket är huvudsaken!
3 dagar i veckan är mitt mål, men den här veckan blir det nog fler dagar eftersom jag går min
sista dag i skolan idag så både torsdag o fredag måste jag ju fördriva tiden med någonting! ;)

Skönt med löning/csn-pengar idag så vi kan fylla på kyl och frys med lite bra råvaror igen,
de ekar ganska tomt. Igår blev en knepig mat-dag för mig med ägg & bacon till lunch och
sen ägg med räksallad till till middag. Konstigt nog var jag inte hungrig trots att det inte diekt
var mycket jag stoppade i mig. Drack visserligen en del kaffe med grädde i men inte så mycket
som jag brukar ... nåja, jag var inte hungrig, det var det viktigaste :)

Idag blir det också ägg och bacon till lunch - det är faktiskt konstigt att jag efter dryga 4
månader inte tröttnat på just ägg & bacon med tanke på hur ofta vi äter det. Omelett lessnade
jag på ganska snabbt o än idag har jag svårt att äta det för att jag "överåt" det i början ..
Till middag blir det falukorv med blomkålsmos. Så himla lätt att göra och så jäkla gott!!
KAN hända att det bli en smoothie till TV´n ikväll eller kanske lite hallon och grädde,
det återstår att se hur sugen/hungrig jag känner mig.

Idag ska vara den jobbigaste dagen när man slutar röka sägs det, 3 dag, 3 veckor och
3 månader. Än så länge går det bra. Plåstret på, tuggummit i käften och jag är nöjd! :)

Ha en finfin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar