söndag 29 maj 2011

Jag har varit på badhuset!

En kompis frågade här om dagen om jag och våran mellantjej ville följa med till badhuset idag -
direkt fick jag en klump i magen. Jag VILL men jag har sån jäkla ångest över att behöva visa mig
i badkläder.Jag hatar min feta mage, jag hatar mina feta lår, jag hatar mina feta armar.
Jag svarade att jag skulle kolla om jag kunde ha nån av mina bikinis, och nu menar jag inte storleksmässigt
utan hur jag skulle se ut, och hon vet att jag har grymma komplex. I alla fall så testade jag o jag började
typ gråta när jag såg mig själv i spegeln - fyfan, sådär vill jag i n t e visa mig bland folk!
Inte för att jag skäms SKÄMS utan för att jag tycker att det ser äckligt ut - jag tycker man ska klä sig
efter kroppsform. Jag förstår verkligen inte dem som är GRYMT tjocka som klär sig i tre storlekar mindre
så valkar o fett hänger överallt. Man kan klä sig snyggt trots att man är fet.
Jag fick i alla fall ett mail om att kompisen hade en baddräkt att låna mig.. så jag bet ihop och åkte faktiskt
med våran förväntansfulla dotter till badhuset - tog på mig baddräkten, och den satt bra och jag såg inte LIKA
hemsk ut i baddräkt som i bikini! Och tro det eller ej, vi hade en fantastiskt bra dag och jag kan faktiskt
till och med tänka mig att göra om det ....

Nu har jag bara l i t e ångest över att bli av med de sista 7 kilona INNAN september.
Och så ska jag köpa en ny baddräkt - helst en med "kjol" för att dölja fetlårena!!

2 kommentarer:

  1. Nej, jag håller inte med. Jag tycker att man får klä sig precis som man vill, hur tjock man än är så ska man kunna visa sig i bikini utan att vara rädd för att nån annan ska tycka att det se äckligt ut.
    Kläder som är för små är väl ganska opraktiskt och obekämt, men jag går verkligen inte och stör mig på att nån har valkar som hänger.

    SvaraRadera
  2. Jag menar nu EXTREMA valkar, tex på karlar som ofta har MAGEN hängandes en bit nedanför midjan med en alldeles för kort t-shirt ..
    Och jag tycker det ser äckligt ut PÅ MIG med bikini - som jag skrev, vad andra tycker skiter jag i, egentligen men jag själv ser mig ju i speglar o trivs jag inte i det jag har på mig (som bikini tex) har jag inte på mig det - sen vad andra har på sig är upp till dem, en del klär sig osmakligt bara ... men de är ju valfritt! ;)

    SvaraRadera