måndag 23 maj 2011

Ny utmaning!

Jag bestämde mig för ganska längesen att när jag gått ner 20 kilo skulle jag sluta röka - förra veckan visade vågen på -19,4 kg så jag satte slutdatum för rökningen idag 23/5 eftersom jag trodde att jag skulle gått ner det lilla som var kvar till - 20 kilo tills idag. Icke. Idag visade vågen på plusminusnoll, varken upp eller ner - vilket inte gör mig något. Så länge det inte visar på plus är jag nöjd! Så fortfarande -19,4 kilo!



Men givetvis skjuter jag inte upp på sluta röka datumet utan nicorette plåstret sitter på plats, alla cigg som var kvar skickar jag med maken - så nu är det bara att köra - nu ska jag sluta med de här onödigheterna!

Jag resonerar som så att eftersom jag äter som jag gör så tror jag att det kan underlätta att man slipper att gå upp i vikt. Det finns dem som påstår att man går upp i vikt av att sluta röka - det tror inte jag, jag tror man kan gå upp i vikt av att stoppa i sig massa onödigt skit i stället för att röka
Jag äter ju inga sötsaker eller så så jag hoppas att detta kommer fungera - att jag blir av med abstinensen snabbt och att LCHF hjälper mig att i alla fall hålla vikten så jag slipper gå upp...
Sen så köpte jag ett par grymt sköna Reebock i helgen så nu ska det ut och motioneras!

tjingeling!

1 kommentar:

  1. Grattis till snart minus 20 :) Strongt jobbat! Å grattis till det jättebra beslutet att sluta röka, toppen! :) Lycka till med allt!

    SvaraRadera