fredag 27 maj 2011

FredagsMYS!

Ja restaurangbesöket igår var trevligt - men vi hade nog lite för höga förväntningar för ingen av oss fick någon "wow-känsla" vilket vi jämt fick förr. Vi var på Churchstreet Saloon, en härlig restaurang med amerikans stil, himla coolt o så och maten brukar vara skitjävlagod, det var den igår också men ja jag vet inte, det var som sagt ingen WOW-känsla! Jag käkade kycklingfilé med smältost, bacon och soltorkade tomater. Jag tog även en sideorder med broccoli och bearnaisesås. Blev ganska chockad när tallriken kom in, nu snackar vi STOR tallrik - 2 tredjedelar var fylld med "american potato dollars" - alltså potatis utformad som mynt eller nåt likande.
Det var inte första gången jag beställde just den maträtten - tidigare har jag ätit upp nästan all potatis eftersom man får mycket goda dippar o såser till - igår rörde jag inte potatisen. Så egentligen kändes det ganska bortkastat MEN samtidigt mysigt att gå på restaurang, vilket vi i stort sett aldrig gör ... max ett par gånger per år.
I alla fall - det var BRA, vi var nöjda och vår son var nöjd framförallt, vilket kändes viktigt så vi alldeles för sällan gör saker och ting med bara ett av barnen i taget ... man tar ju med alla tre på saker o ting - men igår var det bara sonen... och han njöt av att vara den enda i centrum för ett par timmar :)

Igår när leveransen från Matpåsen kom så hade hon hittat fläsksvålar med baconsmak som hon hade stoppar ner i påsen, för att jag skulle få testa. Hon hade kollat på kolhydraterna. Hur sött som helst.
Sen hade de köpt färska jordgubbar som de bjöd på. Dom är verkligen toppen där, alltid trevliga o kommer med små överraskningar. Som till påsk, då fick barnen varsitt påskägg bara sådär ändå! TOPPEN!




Fläsksvålar med NOLL kolhydrater.
Perfekt snack o ta till när man är sugen.
Många varnade mig innan jag testade och
sa att dom var skitäckliga - det tycker inte
jag. Dem smakar salt ... typ!













Fläsksvålar med bacon/barbecuesmak.
Dem smakar salt med lite lite smak av bacon
kanske .. jag tog bara ett par igår för o testa,
jag har inte bestämt mig för om jag gillar dem
eller inte. Jag måste smaka mer först :)
0,5-1 KH/100 gram









Idag ska jag iväg o luncha med en kompis. Jag vet att många tycker att det är svårt att äta LCHF
ute, men jag förstår egentligen inte varför. Sallad finns ju överallt och ofta kan man ju plocka bort
och lägga tilll livsmedel som man inte vill / vill ha. Kebabsallad är en favorit - kebabkött, sallad, gurka,
tomat sen bort med allt onödigt som majs, paprika, lök, ananas och pepperoni o sen lägger jag alltid
till avocado och fetaost. Perfekt Lunch!

Trevlig Helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar