tisdag 24 maj 2011

Dag 2, slut röka.

Igår måste jag säga att det var riktigt jobbigt med rökningen, jag var på allmänt dåligt humör
och irriterade mig på minsta lilla. Jag satte på ett nikotinplåster på morgonen och det satt kvar
till kl 16 ungefär, då det lossnade. Det står att man ska sätta på ett nytt plåster om ett ramlar
av men eftersom jag kör sånna som man bara har på dagtid (16 timmar) så sket jag i det och
det gick ändå. Jag vet inte om plåstret hjälper eller inte men nu har jag ju köpt dem så jag kör
med dem i alla fall veckan ut, sen får vi väl se - det finns ju annat man kan prova också, kanske
sånna där sugtabletter. Vi får se. Jag kanske kör med vanliga tuggummin också även fast man
enligt LCHF inte ska använda sånna då de innehåller mycket kolhydrater, men jag resonerar som
så att det bara är nu i början jag tuggar frenetiskt - sen kör jag vanlig tuggummi-konsumtion igen ;)
Fördelen med att sluta röka är att jag nu satt igång med att motionera - igår blev det dryga 4 km
och idag 5,78 km powerwalk. Det känns kanonbra att ha kommit igång - jag ska försöka ta en
sväng minst tre dagar i veckan i alla fall, och minst 40 minuter. (igår tog det 40 min, idag 1 timme).
Det ska bli väldigt spännande med veckovägningen kommande måndag - ett litet minus hoppas jag
på då jag nu kör helt kolhydrats-fritt minst ett mål om dagen, just för att få i mig mindre.
Och jag "kompenserar" inte med mer kolhydrater vid nästa måltid!

Det här kommer att funka, det här ska funka, JAG ska få det att funka. Jag är envis som en åsna!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar