tisdag 28 juni 2011

Galtström

Nu har det varit midsommar och det som nog var mest jobbigt med hela midsommarhelgen
var nog att jag inte kunde äta sill, det innehåller alldeles för mycket kolhydrater - jag som älskar sill!
Jag "fuskade"och tog EN liten bit och jag njöööööt kan jag lova! Tur att lax också är supergott!
Annars har jag ätit alldeles för mycket jordgubbar så veckans vägning visade på +0,2 kilo men
vet ni, det gör faktiskt ingenting - så länge minuset är så litet och inte återkommer vecka efter
vecka så överlever jag! Det är ju trots allt bara midsommar en gång per år och äter alla andra
jordgubbstårta måste ju jag i alla fall få lite jordgubbar :)

Maken och jag stannade vid "Galtströms Järnbruk | Café & Restaurang" i söndags när
vi lämnade Alnö - de serverar LCHF kost och såklart bliv jag nyfiken och ville prova när vi
ändå "var i krokarna" ... jag provade en cheesecake med blåbär och grädde - den var gjord
på en nötbotten. Riktigt gott men alldeles för maffigt för min del så maken fick äta upp en del
av den eftersom jag inte orkade hela. Kan ha att göra med att vi drack kaffe med grädde i till!
Vi ska åka dit och äta mat nån gång har vi också sagt, det ser jag fram emot!

tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar