fredag 17 juni 2011

Hur?

Jag försökte mig på att göra LCHF glass i vår nya glassmaskin, det gick inte nå bra!
Det står i receptet att man ska blanda ihop 5 äggulor och 3 dl grädde samt eventuellt
nån smaksättning (jag tog ekologiskt vaniljpulver) - i en skål och sedan sätta igång
glassmaskinen o hälla i "smeten" och köra i 15-30 minuter .. vi har testat två gånger
men det blir inte glass utan en pissgul stenhård klump som smakar typ ingenting!!
Vad är felet? Jag har sett många LCHF recept med sötningsmedel i men jag vill inte
använda sånt då jag tycker att det är onödigt.
Är det nån av er som läser som har ett bra reept på LCHF glass till glassmaskin som
ni vill dela med er av?

Och när vi ändå håller på kan vi köra en handuppräckning, jag är nyfiken på vilka
som läser min LCHF blogg! :) (skriv en kommentar!)

3 kommentarer:

  1. Jag räcker upp handen! Ny läsare men jag tror att jag blir kvar =)

    SvaraRadera
  2. Haha, säger samma sak som Lisa! :)

    SvaraRadera
  3. Ulrika Karlsson26 juni 2011 kl. 18:22

    Jag läser din blogg men går inte in varje dag utan mer sporadiskt =o)Roligt med ny inspiration

    SvaraRadera