onsdag 22 juni 2011

Sen då?

Vad ska jag göra när jag har gått ner alla kilon jag vill bli av med?

Jag tänker i alla fall inte återgå till mitt tidigare beroende, för beroende
är precis vad det var. Sockerberoende - kolhydratsberoende.
Jag kommer att fortsätta äta lågkolhydratskost, antagligen resten av
mitt liv men när jag gått ner till det jag vill, och när j a g trivs med mig
själv både vikt och utseendemässigt kommer jag att kunna slänga in
lite "fusk" då och då - och då menar jag "fusk" som i en frukt ibland,
kanske att jag äter lite 70%-ig choklad med smak, om jag ens gillar
det. Kanske att jag äter "vanligt mörkt bröd" nån gång - jag kanske
till och med äter en pizza nån gång, men då ska det vara speciellt.

Jag förstår inte folk som fuskar medvetet - och nu menar jag med
riktiga fusk-grejer som innehåller mycket kolhydrater - under tiden
man äter enligt LCHF - för att sedan gnälla på att man står still
på vågen eller att man till och med har gått upp i vikt ....!?
Vad tror man lixom? Äter man enligt LCHF ska man väl hålla sig
till det, annars är väl poängen ganska bortkastad. Kan i alla fall jag tycka!
Sen ska man ju såklart unna sig lite gotta ibland också, men det finns
MYCKET gott som man kan unna sig och ändå hålla sig inom gränserna
för kolhydratsintaget.

Jag brukar tänka lite extra om jag ska "unna mig/fuska" till det - jag äter då
mindre kolhydrater till lunchen eller middagen - då har jag "råd att unna mig"
kanske ett par glas vin eller så ... grädde med bär ... choklad kaka. ETC.

På söndag kanske vi ska på en restaurang som serverar LCHF kost, bara för
att kolla hur det är - det måste ju bli en succé - LCHF/GI kommer med och
mer och jag tror den här kosten kommer att slå stort, både för "vanliga människor"
och inom sjukvården i och med alla sjukdomar man får av övervikt.

Ha de!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar