måndag 4 juli 2011






Nu så har jag ÄNTLIGEN fått smaka på LCHF-glassen som jag så länge har suktat efter och den var SÅ GRYMT GOD - vaniljglassen var god men chokladglassen var mycket godare så nu finns det ett par glasspaket i min frys som jag kan ta till när glassugen blir för stort! :)














Sen så hittade jag en del olika nötter, bland annat macadamia nötter på city gross, dem innehåller väldigt lite kolhydrater och där på city gross fanns dem i smakerna ost och saltade - dem saltade var godast :)
Det fanns även pecannötter och syrliga sötmandlar i samma serie - alla med mycket lite KH i, vilket ju är guld! Jag gillar paranötter, men det är ju kul att kunna variera sig lite då och då ;)

http://www.nutisal.se/sv-se/start/







Idag är det måndag, vilket betyder vägning - vet ni det blev ett PLUS på vågen den här veckan med, ett litet +0,3 kg så nu har jag gått upp ett halvt kilo på två veckor - men ven det här lilla plusset kändes o k e j, jag har haft två sköna "slappa" veckor och jag har hållt mig någelunda inom ramarna vad gäller LCHF, kan hända att jag nån eller några dagar fått i mig lite väl mycket jordgubbar och mörk choklad men man lär ju få njuta lite extra ibland också för att må gott  :)  Men nu blir det inga fler plus, nu blir det tok-strikt ett tag igen så kilona försvinner.....

ciao!

1 kommentar:

  1. Åh här var ju bloggen, jag hade fått för mig att du stängt den här när jag försökte gå via länken på din andra blogg. Länken som heter "Min LCHF resa" =)

    Och sen ska jag omedelbart åka till City Gross och kolla efter nötterna för dom har jag letat som en tok efter =)

    Kram!

    SvaraRadera