söndag 12 juni 2011

Glass!

Nu är det ju verkligen SOMMAR och med sommaren kommer värmen och med värmen kommer önskan om att äta och dricka kallt, i alla fall för mig. Och jag har alltid varit en sucker för glass -jag åt kopiösa mängder glass förr - köpte vi hem ett paket med pinnar t jag nog 3-4-5-6-7 stycken efter varann, vilket såklart resulterade i att vi inte hade glass hemma speciellt ofta ... Jag vill så hemskt gärna ha glass nu på sommaren och det finns faktiskt en glass som är helt okej, men såklart finna den inte att köpa här i Gävle.


SOCKERFRI GLASS  - alvesta glass



GAMMELDAGS VANILJ
Med  bitar  av vaniljstång             
Ingredienser ;  Vatten , Grädde(laktosfri), Äggula , Kakao  , Cocosfett,Fyllnadsmedel (polydextrose),Mjölkpulver (laktosfritt) ,Stabiliseringsmedel (fruktkärnmjöl,guarkärnmjöl)  , Emulgering (Veg Mono-och diglycerider , karregenan ,karboxietylcellulosa , natriumalgenat), Mjölkpulver (laktosfritt) Naturidentisk Arom , Vaniljstång , Sötningsmedel (acefulfame k)

Allergiinformation; Produkten innehåller ägg och mjölk.
Näringsvärde/ 100 gr; Kj 549/Kcal 130 , Protein 1,3 Gr , Fett 11,5 Gr ,  Fibrer 16 Gr , Kolhydrater 0,5  Gr   (naturliga sockerarter)

CHOKLAD
Med kraftig chokladsmak            
Ingredienser ;  Vatten , Grädde (laktosfri), Äggula , Kakao  , Cocosfett,Fyllnadsmedel (polydextrose),Mjölkpulver (laktosfritt), Stabiliseringsmedel  (fruktkärnmjöl,guarkärnmjöl)  , Emulgering (Veg Mono-och diglycerider , karregenan ,karboxietylcellulosa , natriumalgenat). Naturidentisk Arom , Vaniljstång, Sötningsmedel (acefulfame k)

Allergiinformation; Produkten innehåller ägg och mjölk.
Näringsvärde/ 100 gr; Kj 598/Kcal 141 , Protein 2,3 Gr , Fett 12 Gr ,  Fibrer 16 Gr , Kolhydrater 1,4 Gr Varav  0,5 Gr Sockerarter (naturliga)

----------------------------------------------------------------------------

Jag vet att den här glassen finns att köpa i Uppsala, vilket inte är sådär jättelångt från oss men det är ju inte direkt så att man tar en dagstur dit för att köpa glass ;) Vi ska dock åka och hälsa på min pappa om ett par veckor och då ska kylväska + insklampar med och så ska vi köpa ett par paket med oss hem!
Men i väntan på att vi ska åka dit så var vi faktiskt och köpte oss en GLASSMASKIN igår - vi provade den men vi fick inte till nån glass - så idag ska vi göra ett nytt försök :)







Förövrigt känns allt så himla bra nu, jag njuter verkligen av sommaren och vi grillar så fort det är tillfälle, och tillfällena har det varit många av ;) Litet minus på vågen förra måndagen - jag hoppas på mer den här veckan.
Rökfri 3 veckor nu och det går också grymt bra! :)

Kram på er! <3

1 kommentar:

  1. Äntligen Har jag hittat en LCHF-blogg som jag kan följa =) Måste få inspiration av andra så jag håller ångan uppe.
    Jag måste nog oxå införskaffa en glassmaskin så jag kan göra riktig GRÄDDGLASS.

    Hälsningar Lisa

    SvaraRadera