tisdag 25 september 2012

Pulled Pork!


Jag är med på ett LCHF forum på Facebook och det är många där som skrivit och visa bilder på sina Pulled Pork´s så jag kände att jag verkligen ville prova att göra en egen, så idag gjorde jag det ..

Jag hade ca 1-1½ kg benfri karré.
Jag blandade salt, svartpeppar, koriander, paprikapulver och spiskummin.
Jag "smorde in" köttet med kryddblandningen. La köttet i en gryta med lock.
Grovhackade en gullök, en rödlök och två vitlöksklyftor, hade i det i grytan.
Kokade köttbuljong och hade i även det. Satte in hela grytan med innehåll
i ugnen på 125 grader, längst ner. Lät det stekas i 6½ timme och när jag
tog ut det ur ugnen "ramlade" köttet av, så himla mört och GOTT!!

Till detta tänkte jag servera potatis (till övriga familjen - jag kör på kokta morötter eller sallad till) och gräddsås (som jag gör av spadet från köttet + grädde).

Det vattnas redan i munnen på mig !!


Ciao!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar